یادی از گذشته ها


یادی از گذشته ها
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دوران طلایی ایران و آدرس iraneghadim.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک های مفید





پروانه امیرافشاری (که با نام هنری حمیرا شناخته می‌شود) (زاده ۲۶ اسفند۱۳۲۳، تهران) خواننده ایرانی است.


زندگینامه

والدین وی اصالت آذری دارند. از همان کودکی خانه آنها به افتخار افراد بانفوذ حکومتی شاهد مراسمات بزرگ با حضور هنرمندان نامی آن زمان مثل قمرالملوک وزیری, روح انگیز, غلامحسین بنان , ملوک ضرابی و... بود که همین انگیزه اولیه دختر خانواده برای رو آوری به آواز شد. حمیرا به دور از چشم پدر و با تشویق همسر روشن فکر و تازه از آلمان بازگشته پس از آن تحت تعلیم استاد علی تجویدی قرار گرفت. وی دو سال بعد در سن ۲۱ سالگی به یک خواننده تمام عیار تبدیل شد. در همان سن آوازی را در دستگاه سه گاه با آهنگسازی علی تجویدی و شعری از رهی معیری به نام صبرم عطا کن را اجرا کردند که در کتاب ترانه‌های ماندگار این اثر به ثبت رسیده‌است.


وی به علت مخالفت پدر با نام مستعار حمیرا فعالیت حود را آغاز کرد اما پدر وی صدای دختر خود را می‌شناسد و طلاق دختر خود را از همسرش می‌گیرد و به مدت یک سال دختر خود در خانه زندانی می‌کند بعد یک سال یک سفر
اروپا برای امیرافشاری پیش می‌آید ، حمیرا که از حمایت مادر خود برخوردار بود دومین اثر خود به نام پشیمانم با آهنگسازی استاد تجویدی و ترانه‌ای از بیژن ترقی در ذستگاه همایون اجرا می‌کند . پدر وی با آگاهی از اثر جدید دختر خود وی را از خانه طرد و از ارث محروم می‌کند بعد از آن وی مدتی را در خانه پسرعمویش که همسر وی هما میرافشار ترانه سرای معروف بودبه سر برد تا آنکه با استاد پرویز یاحقی ازذواج می‌کند.ایشان مدت شش یا هفت سال همسر آهنگساز به نام ایرانیپرویز یاحقی بودند که در این دوره زناشویی آثار ماندگاری با شعرهایی ار بیژن ترقی و آهنگ‌های از یاحقی همچون مرانفریبی هدیه عشق بهار نورسیده مراتنها نگداری پنجره‌ای به باغ گل و... اجرا کرده‌است.


وی بعد از
انقلاب چند ماه در زندان به سر برد[نیازمند منبع] و با پرداخت مالیاتی معادل سی هزار دلار آزاد[نیازمند منبع] وتا اواسط سال شصت خورشیدی در ایران ماند و بعد از گذراندن مزاحمت‌های فراوان[نیازمند منبع] با همسر و دختر دو ساله اش به نام هنگامه از مرز پاکستان از ایران خارج شد و از آنجا به اسپانیا و بعد از آن به کاستاریکا در آمریکای مرکزی رفت وی در کاستاریکا دچار افسردگی شدید شد به صورتی که مدت یک سال تحت درمان روان پزشک بود شوهر وی در این میان همسر و دختر خود را ترک و به آمریکا مهاجرت کرد.حمیرا با کمک همسر پسر عمویش هما میر افشار به ایالت کالیفرنیا مهاجرت و کار هنری خود را از سر گرفت.

آلبوم ها

نام آلبوم تاریخ انتشار ناشر تعداد آهنگ ها
مهتاب عشق پاییز 1383 آونگ ۶
هم زبونم باش   ترانه ۱۰
سرنوشت   پارس ویدیو ۶
قناری   ترانه ۷
بی قرار 1355 استریو بابی ۱۳
انتظار     ۶
با دلم مهربان شو   ترانه ۲
محبت   ترانه ۲
گلبرگ     ۵
خواب و خیال 1378 پارس ویدیو ۶
اون دیار     ۳
بهار عشق من   ترانه ۲
عشق و عرفان     ۶
گلهای رنگارنگ     ۱۰
دریاکنار   کلتکس رکوردز ۷
منتظر به راه     ۶
هدیه 1380 آونگ ۶
درویشان     ۵
شرم و شکایت 1354 آونگ ۶
ترانه ها،شنیدنی ها 1     ۵
بهار عشق   کلتکس رکوردز ۶
گذشته   کلتکس رکوردز ۱۲
بهار زندگی   کلتکس رکوردز ۹
بهار بهاره 1372 کلتکس رکوردز ۵


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:39 ] [ سرباز گمنام هخامنشی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید ا
آرشيو مطالب
پیوند های مفید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 162
بازدید کل : 179452
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1